חגיגה של יצירתיות בנצח ישראל

דיאלוג בחצר בית הספר . לימוד מתימטיקה מחוץ לכיתה ופרוייקט “מצויינות באומנות” במסגרתו זכתה התלמידה לירן בוהדנה , תלמידת כיתה ו, מקום שני בתחרות אומנות : with brush and pen”” בירושלים, הם רק חלק מהמהפכות בבית הספר נצח ישראל

בית הספר הממלכתי דתי נצח ישראל בקריית מלאכי מחולל בימים אלה מהפכה לימודית וחינוכית על ידי יצירת סביבות למידה מחוץ למסגרת הכיתה.

שלוש יוזמות פועלות כבר בימים אלה בחצר בית הספר ומאפשרות יצירתיות וחשיבה “מחוץ לקופסא”.

יוזמה ראשונה שפותחה בבית הספר היא “גינת הדיאלוג” –גינה שהוקמה בחצר ביה”ס, במטרה לאפשר מקום שקט ורגוע לשיח אישי וקבוצתי בין מורה לתלמידים. תלמידי ביה”ס הקימו את גינה בכוחות עצמם ובידיים הנפלאות שלהם: שייפו עצים והכינו מהם ספסלים ושולחן. בעזרת צמיגים ומלט יצרו פינת ישיבה צבעונית ומיוחדת. הקימו באר המוקפת בשלטים עם פתגמי חז”ל המדברים על דיאלוג, כבוד וסבלנות לאחר.

נצח ישראל חגיגה

פינה מרתקת לא פחות היא פינת “משחקי חשבון בחצר” – השינוי בלימוד המתמטיקה בא לידי ביטוי ביציאה של המורות והתלמידים לרחבה המרכזית של בית הספר כדי לשחק מתמטיקה. התלמידים נהנים מאוד מעצם המשחק וללא חשש או קושי פותרים משימות במתמטיקה, משוחחים בשפת המתמטיקה בצורה מעמיקה ומגלים בכוחות עצמם חוקים מתמטיים.

“מצוינות באומנות” –היא תוכנית שלישית במסגרתה הוצגו יצירות אומנות של תלמידים בתערוכה בירושלים מביןעשרותשלעבודותשהוצגוזכתה עבודת האומנות של התלמידה לירןבוהדנה, במקוםהשני .הליווי המקצועי של יצירות האמנות תחת שרביטה של המורה לאמנות הגב’ אורלי הופמן.

רויתגדנקן, מנהלת בית הספר אמרה: “החלום שלי הוא לראות את התלמידים לומדים, משחקים ויוצרים במרחבי הכיתות והחצר , מרגישים וחשים את החומר ולא מתעסקים רק בספר וחוברת. אני מאמינה שלמידה אחרת, מפעילה, שיתופית וחווייתית תביא את התלמידים לחשיבה יצירתית ורפלקטיבית וההישגים שלנו יעלו”

נצח ישראל חגיגה

סגור לתגובות