ז'בוטינסקי 20 - קריית מלאכי
אנשי קשר
ימים א' – ה' 8:30-13:00
יום ג' 16:00-18:00 בתיאום מראש
טבלת אנשי קשר - מחלקת היסעים -חינוך
שם תפקיד טלפון נייד/שלוחה מייל
שם: הדסה עזרא תפקיד: מנהלת תחום טלפון: 08-8500814 נייד: דוא"ל: hadasa@k-m.org.il

מי זכאי להסעה?

מחלקת ההיסעים נותנת מענה לתלמידי החינוך המיוחד, תוך התחשבות בסוגי הלקויות ובמתן אפשרות לתלמידי החינוך המיוחד ללמוד בבתי ספר ובגני ילדים העונים על צורכיהם הייחודיים ובהתאם למערכת השעות הרשמית של המוסד החינוכי.
הזכאים הינם, תלמידים בני 3 - 21 שנקבעה להם זכאות לחינוך מיוחד, זכאים להסעה מביתם למוסד החינוכי בו הם לומדים ובחזרה. במקרים מסוימים תתכן גם זכאות למלווה בהסעה.


הלקויות הבאות מזכות בהסעה באופן אוטומטי:

  • שיתוק מוחין ונכויות פיזיות קשות.
  •  אוטיזם A.S.D
  • הפרעות נפשיות קשות וחולי נפש.
  • תלמידים עם פיגור קל.
  • תלמידים עם פיגור בינוני רב בעייתי.
  • תלמידים עם פיגור בינוני מורכב.
  • תלמידים עם פיגור קשה/ עמוק.
  • חירשים וכבדי שמיעה (ללא זכאות לליווי).
  • עיוורים ולקויי ראייה (ללא זכאות לליווי).


זכאות למלווה ברכב ההסעה תינתן רק לבעלי הלקויות הבאות:

  •  שיתוק מוחין ונכויות פיזיות קשות.
  • אוטיזם A.S.D
  • הפרעות נפשיות קשות וחולי נפש.
  • פיגור בינוני רב בעייתי.
  • פיגור בינוני מורכב.
  • פיגור קשה/עמוק.
  • הפרעות התנהגות קשות (זכאות להסעה רק בהתאם לקריטריון המרחק).

שימו לב - המלווה הינו של רכב ההסעה כולו ואינו מלווה אישי.


מה ההורים צריכים לעשות כדי לממש את הזכאות להסעה?

תלמידים חדשים במערכת -
לאחר החלטת ועדת האיפיון וזכאות /שיבוץ בעניינו של התלמיד, על ההורים ליצור קשר עם מחלקת ההיסעים באמצעות פניה בדוא"ל hadasa@k-m.org.il   בציון שם התלמיד (פרטי + משפחה), ת.ז., כתובת התלמיד, שם המוסד, כתובת המוסד, שם ההורה, טלפון ההורה, דוא"ל ההורה.
נציג מחלקת ההיסעים יחזור אליכם עם פרטים באשר להסעה, למלווה וכו' עד 15.8. בכל שנה.
במידה שיש ליווי בהסעה- המלווה ייצור קשר עם ההורים.

תלמידים קיימים במערכת –
אם יש שינוי בכתובת המוסד החינוכי – יש ליידע את מחלקת ההיסעים באמצעות הדוא"ל  hadasa@k-m.org.il
במידה ואין שינוי במוסד הלימודים או בסטטוס התלמיד – אין צורך ליצור קשר בכל שנה מחדש
במקרה של זכאות למלווה – המלווה ייצור קשר לפני תחילת שנת הלימודים
כשאין זכאות למלווה – על ההורים ליצור קשר עם מחלקת ההיסעים.

הסעות תלמידי החינוך המיוחד לצהרונים:
הסעות לצהרון תתאפשרנה אך ורק אם מיקום הצהרון הינו במסלול הנסיעה של הקו. כל זאת, עפ"י שיקול דעתה של מחלקת ההיסעים בלבד.
לא תתאפשר הסעה לכתובת שאינה כתובת הבית של התלמיד.

תלמידים השוהים בפנימיות, בהוסטלים, באשפוז בבית חולים פסיכיאטרי או בקרב משפחות אומנות/מאמצות:

הפנימייה, ההוסטל והמשפחות המאמצות נחשבים מקום מגוריו של תלמיד.
תלמיד המאושפז בבית חולים פסיכיאטרי: אם ילדכם מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי או במחלקה פסיכיאטרית בבית חולים רגיל, הוא זכאי להסעה ללימודים כל זמן שהוא מאושפז ובהתאם למכתב בקשה מפורט מבית החולים. ובכפוף להנחיות משרד החינוך.
ההסעה חזור הינה בכפוף למערכת השעות במוסד החינוכי.

עפ"י חוזר מנכ"ל ניתן להמתין להסעה עד 30 דקות בתוך בית הספר ובתוך גן הילדים.

לפרטים נוספים הקשורים לזכאות להסעה, ארגון ההסעה ומלווים ניתן לעיין בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך 

מלווים בהסעות 

משרד החינוך קובע בחוזר מנכ"ל את סוג החריגות המצריכה ומזכות ליווי של מלווה מבוגר. 

חשוב לציין, שבמסגרת תפקידו של המלווה עליו לדאוג לבטיחות הילדים  במהלך הנסיעה. כמו כן, עליו ללוות את התלמיד
עד כתובת בית הספר ותחנת האיסוף/פיזור שנקבעה מראש.
באחריות צוות הסייעות במוסד החינוכי לקבל את התלמידים וללוות אותם לכיתות.
באחריות ההורים הוצאת הילדים לרכב והמתנה בתחנת האיסוף/פיזור להגעת ההסעה ובתום יום הלימודים.

לפרטים נוספים הקשורים לזכאות להסעה, ארגון ההסעה ומלווים ניתן לעיין בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך.

מה עושים כשיש בעיה?

פניה למחלקת היסעים על איחורים, תקלות או בעיות בנסיעות, או לצורך הודעה בנוגע להיעדרות, שינוי כתובת, שינוי במערכת השעות, בקשה להצטרפות למערך ההסעות ועוד -
תתבצע באמצעות הדוא"ל   hadasa@k-m.org.il  
בפנייתכם אנא ציינו פרטים רלוונטיים (שם חברת ההסעות, שם המלווה וכיו"ב) וצרפו מסמכים ואישורים רלוונטיים
וכן פרטי התקשרות מדויקים עמכם.       
במידה שהדבר מצריך טיפול דחוף ומידי הנכם מתבקשים לפנות למוקד 106 ולמזכירות אגף החינוך בטלפון 08-8500868.