שר החינוך ביקש ללמוד על התוכנית להעצמת מורים בדרכא

במסגרת סיור שערך שר החינוך הרב רפי פרץ בקריית מלאכי, הציגה מנהלת גימנסיה דרכא, מיכל חזן הציגה תוכנית להעצמת מורים. השר שהתרשם מההתקדמות של התיכון בשנים האחרונות, ביקש לשלוח לו את התוכנית המלאה כדי ללומדה לעומק. "יש כאן מערכת חינוך שפועלת בצורה מעוררת השרא


שר החינוך רפי פרץ הגיע לסיור במספר מוסדות חינוך בקריית מלאכי במטרה להתרשם מההתקדמות ולשמוע על צורכי העיר. הביקור נפתח בבית ספר התורני עציון, אשר לאחרונה קיבל אישור ממשרד החינוך לבניית 2 קומות בעלות של כ-13 מיליון שקלים. מנהל בית הספר רפי סרי סיפר בפני השר, ראש העירייה אליהו זהר וסגן ראש העירייה שמעון חזן על הצמיחה של בית הספר בתוך עשור, מ-182 תלמידים עד ל-457 כיום. הוא סיפר על התוכנית לילדים מחוננים הלומדים בבית ספר לרום אחת לשבוע וההישגים במבחני המיצ"ב. בין לבין נכנסו תלמידים ותלמידות לשירה והקראת קטעי ברכה.

תלמידי בית ספר חב"ד בנים קיבלו את הפמליה החינוכית בשירה חסידית ואחד המחנכים הצטרף עם ניגון באקורדיון. בשולחן הכבוד נכחו גם רב קהילת חב"ד הרב יהודה ירוסלבסקי, מ"מ ראש העירייה עו"ד בצלאל מזרחי ומנהל בית הספר הרב אהרון מנגמי. לאחר מכן הציגו מספר תלמידים סיפור הממחיש דיון בבית דין רבני כחלק מהחומר הלימודי בתלמוד בבלי. הרב פרץ הפגין ידע בנושא ושאל את התלמידים מספר שאלות בדיוק מאותו חומר תלמודי. במשך כל הסיור במוסדות החינוך נכחו גם מנהל החינוך הממלכתי דתי דוד חטואל, מנהל אגף החינוך ד"ר אבי אדרי והיועץ החינוכי של האגף אלי כהן.

בגימנסיה דרכא שר החינוך התרשם מהחדר המאפשר לתלמידים לטפל בחיות. המנהלת מיכל חזן סיפרה כי ב-8 השנים שהיא בהנהלת בית הספר ישנה עלייה מרשימה בתוצאות מקצועות הליב"ה וכן בגיוס האיכותי לצה"ל. השר התפלא לשמוע כי רוב צוות המורים שהיה לפני כ-8 שנים המשיך בבית הספר והביא את התלמידים להישגים מרשימים כשהשיא הוא 92% הצלחה במבחני הבגרות. המנהלת גילתה שהסוד הוא העצמת המורים, השר פרץ שאל אם יש לה תוכנית סדורה בנושא וביקש לשלוח לו אותה "אני רוצה ללמוד איך עם כלים לא רבים אפשר להשיג תוצאות כה מרשימות". המשלחת ביקרה גם ב-'אסקייפ-רום' חדר ללימוד מתמטיקה בצורה חדשנית ודינמית. השר התפלא לשמוע כי כל הנוכחים בחדר הם תלמידי כיתה י"א הנבחנים ב-5 יחידות מתמטיקה.

הסיור הסתיים בפגישת סיכום בחדר הישיבות בעירייה, שם הציג מנהל אגף החינוך את ההישגים של כלל החינוך בעיר מלידה ועד לתיכונים.

שר החינוך רפי פרץ: ״שמח כל כך להיות בעיר המלאכים, יש כאן מערכת חינוך שפועלת בצורה מעוררת השראה, העיר מתפתחת ומגיעה להישגים מרשימים בראשות ראש העירייה מר אלי זוהר חברי. ראיתי כאן צוותים חינוכיים מהשורה הראשונה, עם ברק בעיניים ואהבה לתלמידים כפי שמצופה ממורה בישראל. נחשפתי לתלמידים מוכשרים ביותר מכל גווני האוכלוסייה והתרשמתי מיכולותיהם.״

ראש עיריית קריית מלאכי אליהו זהר: "ביני לבין שר החינוך הרב רפי פרץ קיים קשר חם וחברי. השר התרשם מהעשייה החינוכית בקריית מלאכי ומהדרך בה היא מגיעה להישגים ברמה הארצית. אני מודה לשר על שיתוף הפעולה הפורה לטובת עתידה של קריית מלאכי".

שר החינוך- עציון.jpe

שר החינוך, ראש העיר וסגנו חזן.jpe

שר החינוך- חבד.jpe

שר החינוך עם מנהלת דרכא.jpe

שר החינוך עם תלמידי חבד.jpe