יוזמה: שמות לגני משחקים

בשנים האחרונות הוקמו בקריית מלאכי למעלה מ-20 גני משחקים בעלות של עשרות מיליוני שקלים. עתה מתכוונים בעירייה לקרוא את שמותם על אנשי ציבור ומעשה תושבי העיר. יוזם הרעיון הוא סגן ראש העיר שמעון


אחד הפרויקטים הראשונים שלקח על עצמו ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר היה בניית מתקני משחקים ופארקים בפאתי השכונות. "כשנכנסתי לתפקיד לראשונה, המליצו לי לטפח את הכניסות לעיר ומרכזה, אבל ראיתי הדברים אחרת. החלום שלי היה לטפח את השכונות הוותיקות, שיהיה לילדים היכן לשחק. שלא יתביישו להביא חברים הביתה". ואכן קריית מלאכי התברכה במספר רב של גני משחקים, בכל שכונה. בחלק מהשכונות נבנו גם שניים ושלושה גנים.

סגן ראש העיר שמעון חזן הציע כי בשל ריבוי גני המשחקים, יש צורך לתייג אותם בשמות על מנת לייצר שפה אחידה. העובדה כי רבים מאנשי הציבור ואנשי המעש המרכזיים שהקימו את קריית מלאכי אינם מונצחים, הביאו את סגן ראש העיר שמעון חזן לפנות לראש העיר עם הרעיון. "ראוי להנציח אנשי ציבור שפעלו ותרמו לאורך שנות קיומה של קריית מלאכי" כתב במכתבו "אני ממליץ ויודע שאתה בעד הרעיון הזה, להניח בפני חברי ועדת השמות הצעות לקרוא לגני המשחקים על שם אנשי ציבור והמעש" סיכם חזן.

 ראש העיר נענה לבקשת סגנו והורה ליצור אמות מידה לבחירת השמות בגני המשחקים.

צילום: עיריית קריית מלאכי