מעל לממוצע הארצי: 71.2% זכאים לבגרות

משרד החינוך פרסם היום (רביעי) את נתוני הבגרות לשנת הלימודים תשע"ט. מניתוח המדדים עולה כי קריית מלאכי ממשיכה לעלות במספר התלמידים הזכאים לבגרות. גם אחוז הזכאים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה ואנגלית ממשיך במגמת העליה. ההשקעה לתלמיד בקריית מלאכי גבוהה בהרבה מהממו


רגע לפני פתיחת השנה, קריית מלאכי מקבלת בשורות מעודדות מהנתונים שפורסמו על ידי משרד החינוך. מסקירה מעמיקה של הנתונים עולה כי תלמידי קריית מלאכי מרגישים קרבה ואכפתיות מהמורים ומקבלים מהם עידוד למעורבות חברתית ואזרחית מעל לממוצע הארצי. גם בנושא קידום סובלנות כלפי האחר והתחושה הכללית של בית הספר, קריית מלאכי מדורגת מעל לממוצע הארצי. לעומת זאת, במעורבות בקטטה ואלימות, מסגרות הלימוד בקריית מלאכי נמצאות מתחת לממוצע הארצי.
 
עוד עולה מהדוח כי גם השנה נרשמה עלייה במספר הזכאים לתעודת בגרות בקריית מלאכי לשנת הלימודים תשע"ח, מקרב התלמידים הלומדים בעיר: 71.2% לעומת ממוצע ארצי של 69.7%. בסך הכל משלימה קריית מלאכי עלייה מטאורית של 16.2% משנת הלימודים תשע"ד (2014) ועד היום.
 
הזכאים לבגרות איכותית של 5 יחידות:
  • מתמטיקה- 7.4% לעומת 6.4% משנה קודמת. בשנת תשע"ד מספר הזכאים עמד על 0.7%.
  •  אנגלית- 30.4% לעומת 27% בשנה קודמת. בשנת תשע"ד מספר הזכאים עמד על 15.8%.
ההשקעה לתלמיד בקריית מלאכי, ממשיכה לעלות. עלות ממוצעת של תלמיד עומדת על 26,692 שקלים לעומת ממוצע במחוז דרום של 22,540 וממוצע ארצי של 20,874. ההשקעה הרבה ביותר היא בתלמידי התיכונים שם העלות עומדת על 40,779 שקלים לכל תלמיד.
 
ממוצע התלמידים בכיתה בקריית מלאכי הוא 23.8 תלמידים בכיתה- אף הוא הרבה מתחת לממוצע הארצי: 27.1 תלמידים.
 
ראש עיריית קריית מלאכי ומחזיק תיק החינוך אליהו זהר: "מגמות ההצלחה של מערכת החינוך לא עוצרות. הנתונים מהאקלים החברתי בהם עברנו את הממוצע הארצי חשובות לא פחות מאשר ההצלחה בזכאות לבגרות ובגרות איכותית. זו תוצאה של עבודה מאומצת לאורך השנה, פיקוח על התכנים וקצב הלימודים. בקרוב נפתח את בית קק"ל למצוינות וכך נוכל לתגבר את התלמידים גם בשעות אחר הצהריים ולמקסם את היכולות שלהם".