קריית מלאכי מוכנה לחורף

בשנים האחרונות תושבי קריית מלאכי כמעט ולא נתקלים בהצפות בעיר. זו תוצאה של תוכנית רב שנתית שממשיכה גם השנה. לפני כחודש וחצי כינס ראש העיר את אגף ההנדסה והתשתיות לדיון על היערכות והכנה לחורף והשבוע התקיימה ישיבת עדכון


בחורף שעבר בזמן שערים רבות בישראל סבלו מהצפות חמורות בקריית מלאכי היה יבש. זו תוצאה של תוכנית רב שנתית להתמודדות מול כמות משקעים גבוהה. עד לפני מספר שנים רחובות רבים בעיר היו מושבתים בכל חורף מחדש.

בישיבה דווחו מנהלי האגפים על טיפול בגיזום כל העצים במרחב הציבורי ובימים הקרובים יחל טיפול גם במקומות פרטיים שאין באפשרותם לגזום והעצים באזור עלולים להוות סכנה. רוב גגות מוסדות ערוכים לחורף והיכן שהיה צריך זיפות הוא בוצע. בקרוב יבוצע זיפות במספר גנים נוספים.

באזור התעשייה סמוך לאולמי אהבתיה, רחוב הבשור, קיבוץ גלויות וברחוב רש"י נוספו קולטנים נוספים לזרימה מהירה יותר של המים. בחורף האחרון היתה הצפה אחת ברחוב הבשור בעקבות סתימה של קולטנים ובעירייה החליטו להוסיף עוד בכל האזור. במקביל עובדי התברואה כולל משאית הטיאוט מבצעים בימים אלו ניקיון באופן קבוע בכל הקולטנים ברחבי העיר.

באגף שפ"ע מבקשים מבעלי הדירות הפרטיות לגזום את העצים לפני החורף ולהכניס את הפחים לחצרות, בכדי למנוע נזקים וסתימות.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זוהר: "עם כניסתי לתפקיד בחורף 2013 רחובות רבים הוצפו בעיר. זו היתה תקופה קשה עבורי באופן אישי ובטח עבור התושבים. יחד עם אגף ההנדסה, מחלקת תשתיות ואגף שפ"ע הכנו תוכנית רב שנתית ומאז שיפרנו את התשתיות והוספנו קולטנים רבים במקומות מועדים לפורענות ואת התוצאות רואים בכל חורף.

צילום: עיריית קריית מלאכי