מרכז הקיימות יוצא לדרך!

בשנה האחרונה, עיריית קריית מלאכי שמה לנגד עיניה את תחום נראות העיר כתחום אסטרטגי אותו היא מעוניינת לקדם. לאחרונה נפתח מרכז קיימות בשיתוף תושבים


היחידה לעבודה קהילתית והתנדבות באגף לשירותים חברתיים גייסה קבוצת תושבים 'מנהיגות בשפ"ע', במטרה לקדם יחד עם התושבים מיזמים סביבתיים. גולת הכותרת הינה הקמת  מרכז קיימות עירוני.

המרכז יוקם בשכונת קיבוץ גלויות, ויהווה בית לקידום תחום קהילה וסביבה. במרכז יתקיימו בין היתר סדנאות לשימוש חוזר, הרצאות בנושא קיימות וספריה שיתופית. "קריית מלאכי ידועה בערבות ההדדית המתקיימת בה" אומרת עו"ס קהילה שירן וורסולקר המובילה את הפרויקט "אנו בטוחים כי הדבר יגיע לידי ביטוי במרכז החדש ויחבר את הערבות ההדדית ואת תחום איכות סביבה כנדבך אחד המקיים ומפרה אחד את השני". בנוסף, מרכז הקיימות הינו חלק מעשייה קהילתית סביבתית וחברתית רחבה הקורמת עור וגידים בימים אלו בהובלת ראש העיר, מנכ"ל העירייה ומנהל אגף שפ"ע. שיקום נחל האלה ותוכנית היער הקהילתי הינן תוכניות נוספות שיתקיימו במקביל בתחום איכות הסביבה.

"אנו שמחים כי מפעל הפיס, משרד להגנת הסביבה, איגוד ערים וקק"ל ישראל הבינו את החשיבות של פיתוח הנושא הסביבתי בהיבט הקהילתי חברתי ואנו מובילים יחד את פיתוח היוזמות הקהילתיות  והקמת מרכז הקיימות" סיכמה עזריאל.

המקום בשכונת קיבוץ גלויות יעבור שיפוץ בקרוב, הכולל עיצוב של אומן סביבתי.

תושבים שתחום הסביבה מעניין אותם ומעוניינים להצטרף ולהיות שותף לחזון ולתהליך, יש ליצור קשר עם עו"ס קהילה שירן וורסולקר 050-3555518.

צילום: עיריית קריית מלאכי

מרכז היזמות לפני השיפוץ.jpe