אתם תחליטו: איך מחברים בין היער לקהילה?

עיריית קריית מלאכי וקרן קימת לישראל מזמינים את תושבי קריית מלאכי להציג רעיונות לשיפור פעילות הנופש והפנאי ביער הקהילתי. שם הפרויקט: "יוצאים ליער מרגישים בבית" המטרה: לחבר בין היער לבין הקהילה בעיר


היער הקהילתי של קריית מלאכי ימוקם בסמוך לנחל האלה אשר העבודות לשיקומו החלו לאחרונה. כחלק מהרצון לחבר בין תושבי קריית מלאכי ליער, קק"ל וקריית מלאכי יקיימו שיתוף ציבור לרעיונות חברתיות, פעילויות, פרויקטים ואירועים.
לראשונה קק"ל עורכת שיתוף פעולה ציבורי מקוון. בימים הקרובים תישלח לתושבי העיר הזמנה לתיבת הדואר האלקטרוני או לטלפון הנייד, באמצעותה יביעו את דעתכם על היער הקהילתי. "אנחנו מבקשים להתייעץ עם התושבים ולהבין מה דרוש כדי שהיער ימשיך להיות הבית שלכם בטבע הקרוב לבית. זה יהיה תהליך שקוף והתוצאות תהיינה פתוחות לכל תושבי קריית מלאכי" אומרת עו"ס קהילה שירן וורסולקר המרכזת את הנושא בעיר. הפעילויות יתקיימו בכל רחבי העיר במטרה לאפשר לכל תושבת ותושב להיות שותפים ליער הקהילתי.
ברחבי העולם מייחסים חשיבות רבה לחגורת היער הצמודה לשטחים בנויים ורואים בה משאב סביבתי חיוני לאיכות חיי התושבים. יערות אלה, המכונים יערות קהילתיים, הם מכלול ירוק של ערכים סביבתיים וחברתיים. היער הקהילתי מעניק פיסת טבע ליד הבית ומפלט משאון העיר. הוא תורם לאיכות האוויר ומשמש משען לעולם עשיר של צמחים ובעלי חיים. יער קהילתי משפר את הנוף, יוצר סביבת חיים נעימה ותורם תרומה משמעותית לערך הנדל"ן שבקרבתו.
קרן קימת לישראל היא היערן של ישראל. כחלק מפעילותה למען הסביבה מייעדת קק"ל את היערות שבקרבת היישובים ליערות קהילתיים. מחקרים רבים מוכיחים שיערות קהילתיים מחזקים את הקשרים בקרב תושבי הקהילה ותורמים לרווחת חייהם. ייחודו של היער הקהילתי הוא שאופיו ותכניו הם פרי יצירה משותפת עם הקהילה המקומית ועם הרשות.
המשאל יהיה חלק מתהליך שנקרא "יוצאים ליער מרגישים בבית" ויכלול גם דיונים סביב "שולחנות עגולים", הפצת קול קורא למיזמים ביער וטיפוח נאמני קהילה ויער. התובנות שיופקו מהמהלך, יסייעו לעצב ולשפר עוד את היער הקהילתי של קריית מלאכי.
 
צילום: עיריית קריית מלאכי
 

נחל האלה העבודות החלו

יער קריית מלאכי