הוקם צוות פעולה לבחינת החלטת הוועדה הגאוגרפית

בקריית מלאכי מתכוונים להילחם בהמלצת הוועדה הגאוגרפית. ראש העיר אליהו זהר הקים צוות מקצועי להתמודדות בהמלצת חלוקת ההכנסות מול המועצה האזורית באר טוביה. "בכוונתי לפנות לוועדת הגבולות בכדי לקבל את אזור התעשייה באר טוביה" אמר ראש העיר השבוע


נושא חלוקת ההכנסות בין קריית מלאכי למועצה האזורית באר טוביה, לא יורד מסדר היום. החל מרגע קבלת ההמלצה, כינס ראש העיר את אנשי המקצוע והוחלט להקים צוות פעולה לבחינת הצעדים הנדרשים. הצוות כולל אנשי מקצוע מהתחום, יועצים כלכליים ומשפטיים, יחד עם מנכ"ל העירייה תמיר היזמי. בשבוע האחרון הצוות בחן את ההחלטה לעומק וגילה מספר ליקויים בהחלטה. בין היתר לא נלקחו בחשבון קצב גידול האוכלוסייה בה קריית מלאכי מצטיינת מכל הרשויות. כמו כן, ועדה דומה שהוקמה לאזור קריית גת, העניקה להם 100 אחוז מההכנסות.

כזכור, ועדת ההכנסות המליצה למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן כי קריית מלאכי תקבל 3.4 מיליון בלבד מהמועצה האזורית באר טוביה. לוועדה הגישה הרשות נוסח ארוך ומנומק מודע מגיעים לקריית מלאכי 30 מיליון שקלים, מתוך הנחה שרק מועצת בני עייש נמצאת בשולחן המשא ומתן. אלא שהוועדה הכניסה רשויות נוספות. מאז הוקמה הוועדה בשנת 2017, קריית מלאכי השיגה אישור לא פורמלי מד באר טוביה ל-15 מיליון שקלים וסכום נוסף לבני עייש.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: "הקמתי צוות פעולה כדי לבחון לעומק את הצעדים שלנו. לא אנוח ולא אשקוט מול העוולה הזאת ובכוונתי לפנות לוועדת גבולות כדי לקבל באופן רשמי את אזור התעשייה באר טוביה הסמוך לקריית מלאכי. מכאן אני קורא לחברי לאופוזיציה, אתם חלוקים עלי לא מעט כי זו דרכה של פוליטיקה וחלק מהדמוקרטיה, אבל מול העוול הזה אני קורא לכם לשלב זרועות ולהצטרף למאבק. רק כוחות משותפים נצליח להגיע להישגים לטובת עתידה של קריית מלאכי".

בתמונה: סיור הוועדה בעיר ביוני 2019

ועדה גאוגרפית1.jpe