קריית מלאכי תדרוש את אזור התעשייה באר טוביה

ראש העיר אליהו זהר החליט לדרוש ממשרד הפנים את הגבולות של אזור התעשייה באר טוביה. דרישה זו מגיעה לאור החלטת הוועדה הגיאוגרפית כי קריית מלאכי תקבל בשנה רק 3.4 מיליון שקלים מהמועצה השכנה. ההצבעה עברה במליאה פה אחד


אין קואליציה, אין אופוזיציה. בישיבת המליאה השבוע הצביעו כל חברי המועצה בעד הצעת ראש העיר למאבק על גבולות קריית מלאכי. בעוד הדיון הראשון של הוועדה הגיאוגרפית היה סביב גובה הפיצוי שתקבל קריית מלאכי, כעת דורשת הרשות את אזור התעשייה עצמו.

כזכור, הוועדה הגאוגרפית שהקים משרד הפנים על מנת לקבוע חלוקת משאבים מהמועצה האזורית באר טוביה לישובים בסביבה, קבעה כי קריית מלאכי תקבל מדי שנה 3.4 מיליון ₪ לשנה. בשנה הראשונה ה"פיצוי" יהיה ע"ס 1.7 מיליון בלבד. העירייה מערערת על החלטת הוועדה ודורשת להגדיל משמעותית את הסכום. במקביל, הרשות תפנה לוועדה הגיאוגרפית לשם סיפוח אזור התעשייה באר טוביה, לקריית מלאכי. בישיבת המליאה אמר ראש העיר כי תושבי קריית מלאכי סובלים מריחות, רעשים וזיהומים מסכנים חיים בעוד את הארנונה בגובה 32 מיליון בשנה גובה המועצה האזורית באר טוביה. "אני מבקש לאשר את ההחלטה לדרישה מחודשת לוועדת הגבולות. הדיונים יתקבלו ביחד, כל אחד ייתן את קו החשיבה שלו. זה לא קואליציה אופוזיציה וחשוב לי שכולנו נהיה במתווה הזה" אמר ראש העיר בישיבה.

סגן ראש העיר יוסי סולימני אמר בישיבה: "יכולים להיות ויכוחים עם האופוזיציה וגם בתוך הקואליציה, אבל במקרה הזה יש לך ראש העיר גיבוי מלא ללכת למאבק הזה. הושטנו יד לשלום עם השכנים שלנו, היחסים יישארו טובים עם באר טוביה. אבל העוול הזה של השנים האלה, יגמר עכשיו".

המשנה לראש העיר שלומי מלכה אמר: "ההמלצות הן מגוחכות. קריית מלאכי עומדת באבני דרך הפיננסים כבר כמה שנים. ועדה כזאת צריכה להגיד שקריית מלאכי צריכה לקבל ראשונה".

חבר האופוזיציה שי סיום אמר: "מאבקים צריך לנהל, שום דבר לא יגיע בחינם. אני תומך במאבק הזה כי מגיע לנו את אזור התעשייה". חברו לספסל האופוזיציה חבר המועצה נדב ויצמן השתתף בישיבה באמצעות אפליקציית זום: "ראש העיר אמר שכולנו נתאחד ואני תומך בזה. אנחנו רוצים להיות חלק מהאסטרטגיה וקבלת ההחלטות בנושא". ראש העיר ענה כי הוא מסכים והודיע שכולם יחד ישתפו פעולה.

מ"מ ראש העיר עו"ד צלי מזרחי אמר כי הוועדה לקתה בכהות חושים. "אחד מבכירי משרד הפנים אמר שלא יכול להיות שראש העיר בהסכם פנימי עם באר טוביה קיבל 6 מיליון שקלים בעוד הוועדה החליטה רק חצי. יש לנו את הכלים המקצועיים להיאבק בזה". לאחר הדיון העלה ראש העיר את ההצעה להצבעה, שעברה פה אחד.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: "לאחר שנוכחנו כי הוועדה הגאוגרפית מעניקה חצי מהסכום שהתקבל עד היום ואת השאר מחלקת בין רשויות שלא דרשו ולרובן כלל לא מגיע, החלטנו לדרוש את פתיחת המפות מחדש ולהעביר לקריית מלאכי את אזור התעשייה באר טוביה. החלוקה שנעשתה בקום המדינה היא לא צודקת ומעמיקה את הפערים בין השכבות. עד שיש הזדמנות היסטורית לתיקון העוול, החליטו להעניק לנו פירורים. אנחנו דורשים את אזור התעשייה כי רק כך העוול ההיסטורי יתוקן"