חדר אייפדים לזכר החייל

לפני כ-6 שנים נהרג החייל אוהד שמש ז"ל בקרב בחאן יונס. חבריו ובני משפחתו הקימו עמותה לזכרו לצמצום פערים בחברה. ביום חמישי האחרון נחנך חדר אייפדים הראשון בקריית מלאכי בתרומת העמותה


טקס חנוכת חדר אייפדים לזכרו של החייל אוהד שמש התקיים ביום חמישי שעבר בבית ספר נצח ישראל קריית מלאכי. בטקס נכחה גם אמו שרה שמש וחברי עמותת שמש שהוקמה לזכרו. מנהלת בית הספר רוית גדנקן ארגנה את הערב המיוחד שכלל גם הדלקת נר ראשון של חנוכה. שלושה מתלמידי בית הספר הקריאו טקסטים לזכרו של אוהד ורגשו מאוד את הנוכחים.

חדר האייפדים היא החלופה העדכנית לחדרי מחשבים בבתי הספר ומשתלב עם תוכנית הלמידה במאה ה-21. בחדר החדשני המורה מציגה את נושאי הלמידה או חומר העזר והתלמידים יכולים לעקוב או לבצע את המטלות. "במידה ואחד התלמידים מנסה לגלוש במקום אחר במקום לבצע את העבודה, המורה יכול לראות הכל על המסך" מסביר ד"ר אבי אדרי מנהל אגף החינוך.

מנהל האגף ד"ר אדרי סיפר על הקשר שנרקם בין בית הספר לעמותת שמש, עד להקמת כיתת האייפדים. הקשר הראשוני עם העמותה הגיע בעזרת אמוהאי טפרה- מנהל פרויקטים באגף החינוך וחברו של שמש ז"ל, שהציע להתחבר לעמותה במטרה ליצור שיתופי פעולה לקידום פרויקטים חברתיים בעיר. "לצערנו, בדיוק ברגע שרצו לפעול, פרצה מגפת קורונה וקטעה את התהליך" סיפר טפרה השבוע. עם חזרת הלימודים החלו בקידום הפרויקט שעלותו נאמדת בעשרות אלפי שקלים.  מענק זה מסמל את תחילתה של הידידות המופלאה בין העמותה לבית הספר. יעקב שמש מנכ"ל חברת 'דאבל טים מחשבים' לקח על עצמו להרים את הפרוייקט בשיתוף פעולה עם עמותת שמש, החל מגיוס הכספים, דרך אפיון הצרכים ובהטמעת הציוד למורים ולתלמידים.

עמותת שמש הוקמה במאי 2015, במטרה להמשיך את פועלו של אוהד שמש ז"ל, אשר נפל בקרב בחאן יונס במהלך מלחמת "צוק איתן" ב-21 ליולי 2014. חזון העמותה הוא הנצחת רוחו ודרכו של אוהד שמש ז"ל, ברוח של נתינה לאחר, כבוד הדדי, אהבת הארץ והזולת, צניעות וענווה. העמותה פועלת למען יצירת חברה שוויונית לילדים ובני נוער מאוכלוסיות מגוונות בפריפריה החברתית, להעצמתם ולמימוש מלוא הפוטנציאל שלהם, ומבצעת פעולות אזרחיות שתכליתן סיוע לאותם ילדים ובני נוער.

לאתר עמותת שמש לחצו כאן >>

צילום: עיריית קריית מלאכי