קריית מלאכי ערוכה לכל תרחיש

סיכום אירועי השבוע


מאז החל מבצע 'שומר החומות', בקריית מלאכי נרשמו 9 אזעקות, לא כולל אזעקות כפולות בעקבות ירי מתמשך. ראש העיר אליהו זהר היה הראשון מקרב ראשי הערים הדרום והנגב להודיע על פתיחת מקלטים כבר בשעות אחר הצהריים של יום שני שעבר. היה זה בעקבות הירי לכיוון ירושלים, ולאחר הערכת מצב בקריית מלאכי החליטו שלא  לקחת סיכונים.
זמן לא רב לאחר מכן הודיעו בפיקוד העורף על ביטול הלימודים, אולם הטילים ריחפו בעיקר מעל קריית מלאכי או בסמוך אליה. תושבים מבוהלים בטוחים היו כי מערכת ההתרעות בעיר אינה פועלת ובפיקוד העורף בדקו מספר פעמים את התלונות והודיעו כי הכל תקין. האזעקה הראשונה בעיר נשמעה ביום שלישי 11.5 בשעה 20:46, לאחר תקופה ארוכה של שקט ובאותה נשימה הפריכה את החששות על תקלה. במקביל המליצו בקריית מלאכי להתקין את האפליקציה החדשה של פיקוד העורף שהוכיחה יעילות מרשימה במהלך המבצע.
במהלך כל יום בלחימה התקיימו ישיבות עדכון ובשעות הערב ישיבת ראשי מכלולים יחד עם פיקוד העורף והמשטרה. לאחר כל ישיבה פורסמו ההנחיות ועדכונים שונים לתושבים ברשתות החברתיות. זו המערכה הראשונה שההנחיות לתושבים הופצו גם באמצעות קבוצות הוואטסאפ העירוניות, הונגשו במהירות ומנעו אי ודאות רבה. מאות מתושבי העיר הצטרפו בשבוע האחרון לקבוצות הוואטסאפ שם הועברו גם סרטוני הסברה והמלצות על דרכים להתמגן.
ראש העיר הודיע כי בעקבות המצב, החנייה ברחבי העיר תהיה ללא תשלום, זאת כדי להקל על התושבים בזמן זה. במחלקה הטכנית עבדו מסביב לשעון כדי לסייע לתושבים בבעיות שונות במקלטים הפרטיים כולל שאיבות ביוב באלפי שקלים. היקל"ר סא"ל שלומי סויסה ביקש לפרסם את הנייד האישי שלו כדי לתדרך תושבים היכן הכי כדאי להתמגן בהעדר ממ"ד בבית ותושבים רבים קיבלו הדרכה אישית עד הבית. בשבוע וחצי האחרונים נחבלה אישה אחת כבת 36 לאחר שמעדה בדרך למרחב המוגן והיא פונתה במצב קל לבית החולים, אולם זה היה המקרה היחיד. ככל שעברו הימים, סף החרדה עלה בקרב התושבים והשירות הפסיכולוגי טיפל בפניות רבות עד השעות הקטנות של הלילה. המוקד העירוני פעל במתכונת חירום גם בשבת והחג וסה"כ נרשמה עלייה של כ-25% בפניות התושבים.
 
הרשות דרשה ממשרד הביטחון ופיקוד העורף 10 מיגוניות להגברת הביטחון במרחב הציבורי, ביום ראשון השבוע התקבלו 2 מהן שמוקמו במרכז המסחרי.  ביום רביעי נפתחו ברחבי העיר 8 שמרטפיות להורים העובדים בעבודה חיונית.
 
ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: "קריית מלאכי מוכיחה כי היא עורף איתן. התושבים מקשיבים להנחיות וזה חלק הכרחי מהמשך הלחימה בעזה. אנו ערוכים לכל תרחיש ומתרגלים מצבים שונים כדי להגיע למוכנות מקסימאלית. נכון לעת כתיבת שורות עדיין אין הפסקת אש וחשוב להישאר דרוכים עד שלא תצא הנחייה מפורשת. השקט בין מטח למטח עלול לתעתע. גם אם אין ירי למשך זמן, הסכנה עדיין קיימת
 

צילום: עיריית קריית מלאכי