המהפכה של אמי"ת

מגמת רפואה וחדשנות, למידה במכון ויצמן, מגמת סייבר, אנשי צוות האחראים על התחום הרגשי, למידה דרך סיורי שטח, התאמה אישית לכל תלמיד ואין סוף אפשרויות. משהו חדש וטוב קורה בבית החינוך אמי"ת


המחשבה הראשונה שקופצת לראש בעיצומה של הפגישה עם מנהל בית הספר התיכון אמית ב' אביעד גבאי היא 'איפה היו כל האפשרויות האלו  לפני 20-30 שנה במערכת החינוך, אז לא ממש ידעה המערכת להתמודד עם מי שלא יכול היה לשבת מול המורה 45 דקות בזמן  שיעור'. אבל  גם היום ההיצע ההשקעה והמחשבה על כל תלמיד, כאן אצלנו באמי"ת קריית מלאכי, היא משהו שלא רואים בכל מוסד חינוכי.
"הסיסמה שלנו היא ללמוד להצליח לצמוח", מספר המנהל אביעד גבאי, ושוטח בפנינו את משנתו, הבנויה על 4 רבדים כמענה לכל תלמיד- מענה לימודי, מענה רגשי, מענה חברתי ערכי ומענה דתי-מסורתי. כל נושא כזה מגובה בתכנית מפורטת ומסודרת, כך למשל ישנם 8 אנשי צוות חינוכי הבאים מהתחום הטיפולי, כדי לחזק את התחום הרגשי בבית הספר. 
כולנו מכירים את החלוקה למגמות ואת שיטת הלימוד הרגילה, אז כאן זה שונה. כך למשל מי שיבחר ללמוד במגמת תנ"ך יקבל מספר אפשרויות, הראשונה היא – תנ"ך דרך הרגליים, בנוסף ללימוד הרגיל ייצאו התלמידים לסיורי שטח עם המורים שיראו להם בדיוק איפה התרחש מה שלמדו בכיתה, אפשרות נוספת – תנ"ך דרך תיאטרון, התלמידים יעלו הצגות ויצפו בהצגות על אותם נושאים. בנוסף כאן חשבו על הכל והאינטגרציה בין הכיתות השונות מתקיימת, גם בעזרת הבחירה באותן שיטות לימוד ייחודיות, שמחברת תלמידים מכל הכיתות.
"חשוב להבין כי אצלנו יש בחירה", מספר גבאי. "כאשר אני נותן לתלמיד לבחור בדיוק מה שמתאים לו הוא יהיה אחראי לבחירה שלו, הוא ישקיע ויצליח, אנחנו רואים את זה בשטח". בכל שכבה ישנן 3 כיתות הלומדות בשלושה מסלולים שונים. כיתת המופ"ת מיועדת לתלמידים מצטיינים, כיתת המדעים שתלמידיה עוברים מסלול לתלמידים החזקים במקצועות המדעים -טכנולוגיים והכיתה העיונית המיועדת לתלמידים חזקים במקצועות השפה. כל תלמיד שנרשם לבית הספר מקבל תכנית שש-שנתית המתאימה לו ובה תכנית ערכית חברתית, בנוסף כמובן הוא מופנה למסלול המתאים לו בו יקבל את כל העזרה הדרושה להצליח ולממש את הפוטנציאל שבו. 
רשימת המגמות מדהימה, ואולי יותר מכך המצוינות והחיבור של התלמידים לטובי המוחות בישראל בהכרח יצמיחו לנו כאן בקריית מלאכי את הצלחות המחר, המגמות בבית הספר הן – פיזיקה, ביולוגיה, ספרות, קולנוע וחברה ואלקטרוניקה. בשנה הבאה ייפתחו שתי מגמות נוצצות במיוחד, האחת היא מגמה סייבר- מדעי המחשב והשנייה היא אקו-רפואה שהוקמה במסגרת התכנית החדשה אקו- סיסטם, במסגרתה ישנו שיתוף פעלה עם חברת "יונתן מדיקל", כשבלימודי המגמה נוסעים התלמידים לבתי חולים מובילים בישראל, צופים בניתוחים, ועובדים יחד עם מהנדסים על חידושים רפואיים טכנולוגיים. בנוסף, במסגרת קורסים היברידיים יגיעו חלק מהתלמידים למכון ויצמן לחקור ולהתנסות.
חשוב לא פחות הוא נושא הנראות, בית  הספר מטופח מלא במרחבי למידה פדגוגיים  וייחודיים,  לימודים בכיתות קטנות תוך מתן תשומת לב לכל אחד. מנהל הישיבה מדגיש את תמיכת העירייה בקידום בית הספר שממשיך בהצלחה להתרחב ולקלוט תלמידים לקראת השנה הבאה. "בבית הספר אמי"ת מתבצעת מהפכה של ממש" התייחס לנושא מנהל אגף החינוך בעירייה ד"ר אבי אדרי. "בית הספר עם הצוות המדהים שלו, גדל ומתרחב, אנחנו בעירייה נותנים לו את כל הסיוע הנדרש. כבר היום תלמידי אמי"ת מביאים לנו גאווה והם עוד יביאו גאווה רבה לעיר קריית מלאכי".
 
צילום: עיריית קריית מלאכי