בשנה"ל הקרובה: אנגלית מדוברת בבתי הספר

ביוזמת אגף החינוך בקריית מלאכי - תלמידי בתי הספר בעיר חיזקו את האנגלית בימי החופש הגדול. "הקייטנה הפכה את השפה האנגלית לאהובה במיוחד על הבת שלי" מספרת נורית אמזלג אם לתלמידת כיתה ה' בבית הספר הראל. בעקבות ההצלחה התוכנית תשולב במהלך שנת הלימודים הפורמאלית


חופשת הקיץ היא זמן מצוין לשפר את האנגלית המדוברת וביוזמת אגף החינוך בקריית מלאכי, התקיים בחופשת הקיץ פרויקט English in action"". בניגוד לתוכנית האנגלית בבתי הספר אשר מתמקדת בקריאה וכתיבה, מטרת התוכנית הנוכחית היא להפוך את האנגלית לפרקטית עבור תלמידי קריית מלאכי.

היוזמה פעלה בשלב ראשון כפיילוט בשלושה בתי ספר היסודיים: אלי כהן, הראל ונצח ישראל בכיתות ה'-ו'. התוכנית מעשירה את יכולת הדיבור אצל התלמידים באמצעות למידה חווייתית, אקטיבית המותאמת ורלוונטית לעולם התוכן של תלמידי בית הספר היסודי. הלמידה כללה מגוון רחב של פעילות משחקים ושנים ומגוונים ביניהם: חפש את המטמון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה ודומינו. התוכנית הועברה על ידי פאטי אסור- לה ניסיון רב בלימוד והקניית האנגלית לתלמידים,  יצירת והפעלת תוכניות עירוניות ופרויקטים, הדרכה והשתלמות מורים ועוד. היא הותאמה לצרכי התלמידים, תוך הקבלה לדרישות אוצר המילים וידיעת השפה בכיתות אלו על פי משרד החינוך והועברה על ידי צוות מורות מנוסות וותיקות. הפעילות כללה גם שירים, משחקי יצירה שונים, פעילויות בסגנון תכנית הבישול מאסטר שף. המטרה העיקרית בכל הפעילויות הללו היא לעודד את התלמידים לקיים שיח בשפה האנגלית ועל ידי כך לשפר את הביטחון העצמי שלהם בדיבור השפה.

 "אופן הלימוד בקייטנה באמצעות משחק, שירים, ריקודים, הפעלות, משימות מאתגרות הפך את הלימוד לחווייתי ומסקרן יותר", ציינה השבוע נורית אמזלג אמה של לייה, תלמידת כיתה ה' בבית הספר הראל. "מאז שהקייטנה הסתיימה, הילדה הפכה לסקרנית ומלאת עניין לגבי השפה וזה מדהים. בתור אמא אני רוצה לפרגן לאגף החינוך על היוזמה המבורכת, ואני מקווה שלאור הצלחת הקייטנה, ישקלו להפוך את דרך הלימוד הזו לחלק משגרת לימודי האנגלית בבתי הספר בעיר. אני בטוחה שכולם ירוויחו מכך".

ראש העיר והממונה על החינוך אליהו זהר: "השקעה באנגלית חשובה להצלחה בלימודים, אבל האנגלית המדוברת היא מעשית יותר ותפגוש יותר את התלמידים במהלך החיים.  הקייטנה הייתה מוצלחת ובעקבות כך אנו נרחיב אותה למהלך כל השנה כדי להמשיך במגמה להעניק גם כלים פרקטיים לתלמידנו"

  צילום: עיריית קריית מלאכי

פעילות חווייתית בקייטנת אנגלית.jpe