השירות לתושב במרכז

בעיריית קריית מלאכי פתחו בקמפיין הסברה על מערך השירותים המתרחב להקל על שירות לתושבים. בסקר מקצועי על שירות המוקד העירוני עולה שביעות רצון גבוהה וציון של 85.5% באדיבות ושירותיות.


ראש העיר אליהו זהר: "שירות איכותי ויעיל זה דבר בסיסי- ואנו עמלים כדי להרחיב אותו"

לפני כשנה וחצי הוקם האגף לשירות לתושב, מתוך מטרה להרחיב ככל שניתן את מספר השירותים ולייעל את השירותים הקיימים. לכל אגף ומחלקה בעירייה נקבע תקן שירות ומעקב אחרי כל טיפול בכל פנייה שנפתחה במוקד העירוני. בעקבות זאת, גדל אמון התושבים, ומספר הפניות למוקד עלה משמעותית. אם בשנת 2019 מספר הפניות החודשי עמד על כ-700 בשנת 2021 המספר קפץ לכ-2000 פניות חודשיות. המוקד העירוני מהווה כתובת ראשונה לתקלות שירות לתושבים, עסקים ועובדי הרשות, כמו גם מקור מידע זמין ועדכני בשגרה ובחירום.

אמון זה התבטא היטב בסקר של חברת Beyond כאשר 85.5% מתושבי העיר הביעו שביעות רצון מאדיבות ושירותיות המענה במוקד, ו- 84.5% הביעו שביעות רצון מזמן ההמתנה. לפני כחצי שנה עבר המוקד העירוני למשכנו החדש ברחוב ספרא כך שהוא מרווח יותר, כולל מערכת ניהול תוכן חדשה, פתוח 24 שעות ומחובר ל-12 מצלמות אבטחה הפזורות ברחבי העיר. בקרוב יחוברו מצלמות נוספות כדי להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולמניעת ונדליזם. תושבים המעוניינים לשלוח תמונה או לדווח און ליין על מפגע מבלי לחייג למוקד, יכולים לעשות זאת בקלות באמצעות הוואטסאפ במספר 053-5500647.

כחלק ממגמת הרחבת השירות, גם השירותים המקוונים בקריית מלאכי התרחבו משמעותית בשנה וחצי האחרונות. מדי שבוע נוספים עוד ועוד אפשרויות, אשר עד לפני זמן מה היו מצריכים הגעה של תושבים לאגפי העירייה. אגרות וחיסונים של המחלקה הווטרינרית, אישורים לטאבו, שכר לימוד, מכרזים ועוד עשרות אפשרויות פתוחות באתר העירייה. גם פניות ישירות למנהלי האגפים ניתן דרך אתר העירייה. לאחרונה גם נפתח פיילוט לפגישות וידאו או טלפון עם מחלקות ההנדסה והחינוך. "אנחנו כל הזמן מתחדשים ואם יש לתושבים רעיונות, אנחנו פתוחים ומעוניינים לשמוע" אומרת ענת גל גרשנזון המובילה הדיגיטלית בעירייה. מספר הכניסות לאתר גדלו ממאות בחודש לכ-10 אלף בחודש שעבר.

בנוסף, אלפים מתושבי העיר הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ העירוניות. הקבוצות מחולקות לפי שכונות וכן נושאים ייעודיים כגון: אירועים, הגיל הרך, נוער צעירים ועוד. בקבוצות מקבלים עדכונים חשובים ישירות לנייד ומתעדכנים און ליין.

במהלך החודשים האחרונים מקבלים עובדי העירייה סדנאות שירות, מצוידים בכלים מאנשי מקצוע המובילים בתחום, מקיימים דיונים בין קבוצות והדבר משתקף בשירות הפרונטלי מול האזרח. "כמות התלונות פוחתת משמעותית ברגע שיודעים איך להכיל את התושב, לזהות את הצרכים שלו, לנהוג בו בכבוד ולהתאים לו מענה" מסביר מנהל האגף לשירות התושב רונן אתגר "המוטו שלנו הוא 'אדיבות- שקיפות- יעילות'". בשבוע האחרון יצאה העירייה בקמפיין הסברה תחת הכותרת "בקריית מלאכי התושב במרכז" מתוך מגמה לחשוף את התושבים למערך השירות הרחב בעירייה מתוך הבנה כי הוא במרכז העניינים.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: "בשנים הראשונות שלי בתפקיד בצעתי מספר מהלכים כואבים והבולט שבהם היה החלפת רוב שדרת הניהול בעיר. עובדי העירייה מסורים ובאים לעבוד ולתת שירות ואיפה שצריך אנחנו מתקנים ומשפרים. השירות לכל משפחה בקריית מלאכי היא הדבר החשוב ביותר מבחינתי, מכל החוגים והזרמים ומכל שכונה. ברגע שהתושב יקבל את מה שהוא צריך, הוא לא יצטרך לפנות אלינו וזו המגמה. לקריית מלאכי מגיע את הטוב ביותר וכך יהיה"

צילום: עיריית קריית מלאכי