בוגרי מגלן מלווים את תלמידי י"א

בוגרי היחידה הקרבית מגלן מלווים את תלמידי התיכון בקריית מלאכי עד לגיוס משמעותי. "לפני תחילת השנה זלזלתי בשירות הצבאי והיום אני מכוון הכי גבוה שאפשר" מספר רביד בן חמו תלמיד כיתה י"ב בגימנסיה דרכא


במסגרת פרויקט משותף של אגף החינוך בעיריית קריית מלאכי, עמותת "אח מלווה", של בוגרי יחידת מגלן ושותפים עסקיים נוספים, מלווים לוחמי המילואים של היחידה את תלמידי גימנסיה דרכא בעיר עד לשירות צבאי משמעותי.  עקרונות התוכנית מבוססים על יצירת אמון ומסוגלות בתלמידים, מתן כלים ומיומנויות, מתן השראה לבני הנוער, והטמעת מוטיבציה בחניכי התכנית.

בוגרי היחידה הקרבית מגלן מלווים את התלמידים, מכינים אותם לחיים ומסייעים להם להבין את הערכים החשובים של שירות משמעותי בצה"ל. במהלך השנה מתקיימות עשרות פגישות וסך הכל 400 פעילויות משותפות המעודדות את התלמידות והתלמידים לשירות קרבי

חשובה לא פחות היא העובדה שמעבר לפעילות, יצרו התלמידים קשר אישי קרוב עם לוחמי יחידת  מגלן. תלמידי התיכון  מספרים כי גם בחופש הגדול שומרים בוגרי היחידה על קשר עם החניכים באמצעות שיחות טלפון. "למעשה הם כמו אחים גדולים שלנו", מספר רביד בן חמו שיתחיל את לימודיו בכיתה י"ב בעוד כשבוע וחצי. "לדוגמא התייעצתי עם החונך שלי לגבי קשר שהיה לי עם בחורה, והוא עזר לי לראות את הדברים כמו שצריך". בן חמו מספר כי למרות שחשב על שירות צבאי עם תרומה מזערית, היום הוא מכוון גבוה ככל האפשר. "התוכנית  עזרה לי מאוד, ואני מחכה כבר לתחילת שנה. יש לי יעדים ומטרות, אני מכוון ליחידת מודיעין מובחרת בשירות הצבאי, אבל מעבר לזה הקשר הזה והתוכנית עוזרים לי גם בחיים עצמם ולא רק במה שקשור לצבא".

יחידת מגלן היא יחידת קומנדו בצה"ל אשר תפקידה הוא השמדת מטרות איכותיות בשטח האויב. עמותת ידידי מגלן הוקמה מתוך רצון לקדם מצוינות צבאית ואזרחית של חיילי היחידה החל משלב טרום הגיוס, דרך השירות ביחידה ועד לפעילותם האזרחית בחיי היומיום של בוגריה.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר, הממונה על החינוך: "עמותת ידידי מגלן מגבירים את המוטיבציה בזכות הניסיון הצבאי העשיר שלהם ורואים את התוצאות בשטח. אני מודה לראש הממשלה נפתלי בנט מ"פ ביחידה בדימוס, אשר בתפקידו כשר החינוך היה המתווך הראשוני בין העמותה לקריית מלאכי".

צילום: עיריית קריית מלאכי