חשיפה לעולם המחר

כ-80 תלמידים צעירים לומדים היי-טק החל מכיתה ה' במועדונית בית ציפורה קריית מלאכי. אנשי הייטק בכירים מלווים מקצועית את הפרויקט הייחודי. 12 בוגרי התוכנית קיבלו תעודת 'מפתח אפליקציות' מחברת גוגל. המטרה: להרחיב את המוביליות החברתית בקריית מלאכי


ערב חשיפה מרשים התקיים ביום ראשון שעבר ב"בית ציפורה" בקריית מלאכי. לערב הגיעו התלמידים שהתקבלו לתוכנית הלימודים "לעוף היי-טק" במסגרתה לומדים התלמידים שפות תכנות ותכנים מעולם ההייטק ומבקרים בחברות ההיי-טק המובילות בישראל. "התוכנית הזו נתנה לי המון ידע בגיל מוקדם" סיפרה השבוע נוי יאסו שאף זכתה בעבר בתחרות מתמטיקה יוקרתית.
מטרת הפרויקט היא לאתר ולטפח תלמידים בעיקר מקרב הקהילה האתיופית בעלי הישגים לימודיים גבוהים וקונוטציה ריאלית ולחשוף אותם לעולם התעסוקה של המחר. בסיום כיתה ד', מגיעים הילדים ליומיים של מרתון מיונים. ביומיים אלו לומדים הילדים מתמטיקה ברמה גבוהה, כשבסיומם מתבצע מבדק ובהתאם להמלצות בית הספר ולאנשי הצוות, נבחרים הילדים המשתתפים בפרויקט. הרעיון העומד מאחורי הפרויקט, הוא ההבנה שחשיפה לטכנולוגיה ולהשתלבות בענף ההיי-טק גורם למוביליות חברתית.
במסגרת הפרויקט נחשפים הילדים בכל שנה מכיתה ה' עד כיתה י או יא', ללימוד תכנות ופיתוח, סדנאות והעצמה אישית. כך לדוגמא קיבלו השנה 12 מבוגרי התוכנית תעודת מפתח אפליקציות מחברת גוגל. התלמידים מגיעים לבית ציפורה לשעה בשבוע, כאשר במהלך החופשים מתקיימים ימי לימוד מרוכזים גם במתמטיקה ואנגלית. מי שמלווה את הפרויקט מראשיתו ושותף לצוות המורים הוא איש היי-טק בכיר, שמסייע לפרויקט.
בית ציפורה הוקם על ידי קרן אלי ויזל ומטרתו לקדם את תלמידי קריית מלאכי. למרכז מגיעים כ-400 תלמידים מכיתות א-י"ב ומקבלים סיוע לימודי וחינוכי, תוך יחס ומעטפת אישית לכל תלמיד, מתוך מטרה לסייע לו להצליח בבחינות הבגרות ולקדם מוביליות חברתית.
 
אחד היתרונות הבולטים בפרויקט הוא ביקורים של התלמידים בחברות היי-טק מובילות ומוסדות אקדמיים כמו גוגל, הטכניון, יחידת ממר"מ ועוד, ביקורים שמתקיימים בסיועו של איש ההיי- טק. לדברי התלמידים החשיבות בביקורים האלו עצומה, וגורמת להם להבין כי הם מסוגלים להגיע לאותם מקומות ולהגשים חלומות. בערב החשיפה הציגו שתי בוגרות התוכנית את הדרך שלהן, שתיהן נבחנות בבגרות ברמה של עשר יח"ל במחשבים ובחמש יח"ל במתמטיקה ומכוונת להשתלב בעולם בהיי-טק.
"מטרתנו היא ליצור את החלוצים בתחום ההיי טק והטכנולוגיה אשר יהיו פורצי הדרך למוביליות כלכלית וחברתית" ציינה מנהלת בית ציפורה חגית בלאי. "בראשית דרכה מנתה התוכנית 3 תלמידים, וכיום המספר עומד על כ-80. חשוב לציין שרוב התלמידים שהגיעו אלינו הם תלמידים שהחלו בבית ציפורה בכיתה א' וקיבלו את המעטפת המאפשרת להם לצמוח ולהגיע להישגים של מצוינות אישית" .
 
בוגרי התוכנית מספרים על כלים פרקטיים שרכשו, "למדנו לחשוב בצורה יותר עצמאית להתאמץ ולמצוא פתרונות לבד, אחד המורים איש ההי- טק ערן קצב מלמד אותך לחשיבה פרקטית עצמאית ומחוץ לקופסא, ובעקבות כך אני מרגישה שקיבלנו כלים משמעותיים להצלחה בחיים" סיפרה נוי יאסו תלמידת כיתה י' שאף זכתה בשנה שעברה בתוכנית מתמטיקה יוקרתית כשגברה על כ-600 מתמודדות במסגרת תוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית', תוכנית להעצמת בנות בלימודי מדעים ומתמטיקה. "כמובן קיבלנו דחיפה משמעותית לעולם ההי- טק והכי חשוב למדנו להאמין בעצמנו. אני חייבת לציין גם את חגית המנהלת, את עופר איש ההי-טק ואת דפנה הרכזת שעזרה לנו המון".
 
צילום: עיריית קריית מלאכי
 
דור ההייטק בבית ציפורה.jpe