הייטק במרכז המדעים

בימים אלו מוקם במרכז המדעים בקריית מלאכי "מייקרספייס" - מתחם עבודה מיוחד וחדשני המשלב נגיעות מעולם ההיי-טק לצד מיומנויות עבודה מסורתיות. ראשי אגף החינוך הגיעו לחשיפה של המתחם שישמש את כלל תלמידי העיר


ביום ראשון שעבר הגיעו מנהלי בתי הספר בקריית מלאכי ואנשי אגף החינוך בראשותו של מנהל האגף ד"ר אבי אדרי, לחשיפה של מתחם המייקרספייס שמוקם בימים אלו במרכז מדעים בקריית מלאכי.

המייקרספייס הוא מתחם חדשני, המשלב מיומנויות וכישורים מעולם ההייטק, כגון: תכנות, יזמות, ורובוטיקה, לצד נגיעה בעבודה בכלים מסורתיים יותר כגון מקדחה, מברגה, מסור וחותך לייזר. התלמידים המבקרים במרכז המדעים בוחרים לעצמם את המיומנות המתאימה להם ובאמצעות אנשי הצוות הם מכוונים ליצירות לפתרון בעיות, לחקר תופעות וליזמות. המקום מהווה נדבך נוסף לחיזוק החדשנות אותו מוביל מרכז המדעים. מי שמוביל את הלמידה במייקרספייס הוא שימי אדה. אל המרחב מגיעים מורים מבתי הספר ומקבלים כלים והכשרה ללמד את כיתותיהם במייקרספייס. בקרוב יגיעו גם הורים וילדים לעבודה משותפת במרחב. גם גננות יוכשרו במרחב כחלק מהכלים אותן הן מקבלות במרכז המדעים להוראת מדע בגנים, כאשר בעתיד עשויים תלמידים באמצעות הלמידה לפתור בעיות שיסייעו לסביבה כולה.

לפני כשנה, בזמן קורונה, הוביל המרכז חקר יישובי בקרב תלמידי כיתות ו' וכיתות ט' בשיתוף מכללת אחוה. סטודנטים להוראת המדעים היוו מנטורים לחקר מדעי בקרב 155 תלמידים. השנה הורחבה והועמקה הלמידה החדשנית במרחב המייקרספייס. כיתות מגיעות למרחב ומפתחות מוצרים טכנולוגים, יוזמים פתרונות להתחממות הגלובלית, מפתחים כלי תחבורה "ירוקים", מקימים מושבה על מאדים וכל זאת תוך שימוש בכלים טכנולוגים מתקדמים אך גם מסורתיים.

"המייקר ספייס הוא מתחם חדשני וייחודי. הייחוד במתחם הוא שהתלמיד עצמו מוביל את הלמידה שלו ומקבל את התמיכה הנדרשת מאנשי המקצוע המדהימים שלנו, למעשה המתחם מעודד חדשנות ויזמות, אני בטוחה שהיזם הבא יהיה מקריית מלאכי", ציינה טליה קורנפלד מנהלת מרכז המדעים.

צילום: עיריית קריית מלאכי

מייקרספייס.jpe