"זה לא רווחה, זה הייטק"

הטקס הרשמי לחנוכת האגף לשירותים חברתיים קריית מלאכי התקיים ביום רביעי שעבר בנוכחות שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן. "יש לכם את האגף היפה ביותר בישראל" אמר השר. שיא האירוע היה עת תושבת העיר סיפרה איך יצאה ממעגל האלימות במשפחה להקמת עסק מצליח


הרחבה הסמוכה לפארק העירוני ולמבנה האגף לשירותים חברתיים קריית מלאכי התמלאה ביום רביעי שעבר בכ-130 עובדות ועובדי האגף לשירותים חברתיים, הנהלת המחוז במשרד הרווחה, מ"מ ראש העיר עו"ד צלי מזרחי הממונה על הרווחה, מנהלי אגפים ובכירי העירייה. במקום התקיים הטקס הרשמי לחנוכת האגף לשירותים חברתיים הממוקם בסמוך לבית קק"ל ברחוב רבקה גובר. את הטקס הנחתה מנהלת האגף יואלה תבור.
 
ראש העיר אליהו זהר אמר: ״אני שמח שהצלחנו להעמיד מבנה מכובד למען התושבים והעובדים בתחום הרגיש של שירותים למשפחות שמקבלות סיוע. הייתה פה מחשבה מעמיקה גם על המיקום, גם על העיצוב המקום וכמובן על אנשים עם מוגבלות״.
 
עוד לפני הטקס, קיים השר סיור באגף החדש ואמר "זה נראה כמו הייטק". מנהלת האגף יואלה תבור הסבירה כי התקיימה בחירת צבעים ייחודית כדי להשרות אווירה נעימה. בנאומו אמר השר לראש העיר: "הייתי כאן אחרי צוק איתן בשנת 2014 וכראש עיר לשעבר אני רוצה להגיד שהצלחת יפה מאוד. אני אומר לשרים בכנסת שהם לא מבינים את העבודה של ראשי עיר. הגעתי לכאן וראיתי את המבנה ההייטקי הזה ואני מעיד שאין עוד מבנה כזה בישראל".
 
אחריהן עלו שתי תושבות ותיקות, אחת מהן ניצולת שואה שסיפרו על השירות שמקבלות במועודון מופת וגם מבחינה פרטנית. שיא הטקס היה בזמן שעלתה לדבר תושבת העיר, חד הורית שחוותה לדבריה אלימות קשה במשפחה. היא הגיעה לפני מספר שנים לעיר בלי עורף משפחתי ורק עם ילדיה. "הליווי שקיבלתי מהעירייה וצוות הרווחה היה ברמה פרטנית. הם הלכו איתי יד ביד בזכות תוכנית 'עוצמה בקהילה' והיום אני פורחת, החזרתי את האהבה הישנה שלי למוזיקה, פתחתי עסק ואני במקום אחר לגמרי". הנוכחים התרגשו מאוד והגיבו במחיאות כפיים סוערות.
 
בסיום התקיימה חניכת המבנה עם מזוזה, וגזירת הסרט. הטקס הוקדש לזכרה של סגנית האגף טלי חצרוני שהלכה לעולמה לאחר מאבק ארוך במחלה. חברותיה לעבודה חילקו סידורי תפילה לעילוי נשמתה.
 
צילום: עיריית קריית מלאכי