חודש נובמבר בסימן לא לאלימות נגד נשים

במהלך החודש האחרון התקיימו בקריית מלאכי אירועים רבים המציינים את המאבק באלימות נגד נשים. פעילות חינוכית בבתי הספר, הרצאות בשפה האמהרית והרוסית וימי עיון לעובדים היו חלק מהעברת המסרים החשובים. את החודש הובילו אבי חדד מנהל הרשות לביטחון קהילתי וטל זנו יועצת


כמדי שנה מציינים ברחבי העולם את ה -25 בנובמבר כיום הבינלאומי להעלאת המודעות למאבק באלימות נגד נשים. עיריית קריית מלאכי שחרטה על דגלה אפס סובלנות לאלימות כלפי נשים, הצטרפה למאבק העולמי באלימות וקיימה במהלך כל חודש נובמבר אירועים רבים לכל שכבות הגיל – על מנת להגביר את המודעות.
סדרת האירועים נפתחה ביום עיון לאנשי מקצוע בנושא 'ילדים עדים לאלימות' בהובלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה. כמו כן, התקיימו גם הרצאות במועדוני מופת לגיל השלישי בנושא אלימות כלכלית והרצאות ייעודיות גם בשפה האמהרית ורוסית.
בבתי הספר התקיימו הרצאות בשיתוף השיטור הקהילתי והתקיימה תחרות ציורים באמצעותה הביעו הילדים קו מחשבה מעניין בנושא האלימות כלפי נשים.
ביום שלישי שעבר התקיים יום עיון עבור עובדי עיריית קריית מלאכי בנושא מניעת הטרדות מיניות במקום העבודה. יום העיון כלל בין היתר הרצאה של קצין חקירות אלימות במשפחה במשטרת קריית מלאכי שפרס בפני העובדים את הנתונים העירוניים בתחום וסקר תיאור של מקרים. צוות שחקנים המחישו סיטואציות שונות מחיי היומיום בעבודה וסביבן התנהל דיון היכן עובר הגבול בין חיזור להטרדה. בסוף יום העיון התקיימה צעדת הזדהות במאבק נגד האלימות.
במהלך חודש נובמבר התקיימו במתנ"ס העירוני מספר הרצאות לתושבי העיר עם סיפורן של נשים  מעוררות השראה; שרה אנג׳ל שנחלצה מעולם הפשע ושרונה בן אור ששרדה את האלמן הסדרתי. גם בויצו קריית מלאכי התקיימה הרצאתה של - זהבית גרוסמן יו"ר ויצו רמת גן, שנחלצה ממעגל האלימות, שהתה עם ילדיה במקלט לנשים מוכות והפכה לאחת ממקימות מקלט לנשים  תקופת הקורונה.
ברמה הארצית התקיימה תחרות צילום בעין העדשה ואת קריית מלאכי ייצגה אופל פינטו השתתפה בתחרות, בהובלת מרכז  צעירים.
יועצת ראש העיר למעמד האישה עו"ס טל זנו אמרה: "הפעילות הענפה בקריית מלאכי התקיימה בזכות לשיתוף  פעולה ואיגום משאבים עם הרשות לביטחון קהילתי. כולי תקווה כי משנה לשנה, בזכות הפעילויות הרבות תגדל המודעות למאבק באלימות, יופחתו אירועי האלימות , ותלך ותגבר מעורבות  האזרחים בעיר אשר לא יעמדו מנגד ויחלצו לעזרה בעת הצורך כדי למנוע את ההתעללות או הרצח הבא. אני מודה לראש העיר אליהו זהר על הובלת התהליך בהגברת המודעות בנושא חשוב זה"
 
צילום: עיריית קריית מלאכי