התלמידים הפכו למנטורים עבור הוותיקים

יוזמה חדשה בבית ספר אחוות אחים גורמת לתלמידים להיות מנטורים עבור תושבים ותיקים. התלמידים מלמדים את המבוגרים כיצד להשתמש באמצעים טכנולוגיים. "מפגשים אלו מהווים זמן איכות בין הצעירים לוותיקים" אמרה מנהלת בית הספר חני זאנו


 

יוזמה חינוכית מעניינת ופרקטית נפתחה בבית הספר אחוות אחים בקריית מלאכי. מטרת יוזמת קשרי זה"ב - ראשי תיבות של "זה הזמן ביחד", היא לחבר בין הדור הוותיק לדור הצעיר שיכול לתת להם כלים להתנהלות מול מחשבים ומכשירי נייד חכמים, ולהקל על שגרת יומם. מצד שני הוותיקים ישתפו את התלמידים באתגרי היום יום עם הטכנולוגיה כמו תשלומים, קביעת תורים, הוספת אנשי קשר, כתיבת מכתבים, שליחת מייל, כניסה לזום.

ביום שני השבוע נערך המפגש ראשון – מפגש שתואר כמרגש, חגיגי ומעשיר בין התלמידים לוותיקות המתנדבות בסניף "ויצו" קריית מלאכי. החונכים הצעירים – תלמידי כיתה ו' שאלו את המתנדבות מהם הצרכים והאתגרים העומדים בפניהם בעקבות הטכנולוגיה המתקדמת.

"הוותיקות התרגשו מאוד מעצם החברותא עם החונכים. הן יצאו מהמפגש עם ידע טכנולוגי וכלים לשימוש במחשב ובסמארטפון" סיפרה רכזת התקשוב חדוה נדב

המפגשים יתקיימו אחת לשבועיים בבית הספר, בסניף ויצו או בבית הקשיש בעיר. במקביל יתקיימו שלושה אירועים מרכזיים בחנוכה, יום המשפחה ושבוע גלישה בטוחה. אחת לשבועיים התלמידים נפגשים עם חדוה ומקבלים ממנה הכוונה איך להדריך את הדור הוותיק.

אחת התושבות הוותיקות סיפרה לאחר המפגש הראשון: "היה מעניין ומרתק קבלנו כלים חדשים,  דברים שבטח לא אלמד בכזאת סבלנות והכלה. פתאום אני מרגישה שאני יכולה ושזה לא כל כך קשה כפי שחשבתי". תושבת ותיקה אחרת החמיאה לחונכת שלה: "היית מאוד סבלנית אלי. אני כבר מחכה למפגש הבא בנינו.

חני זאנו מנהלת בית ספר אחוות אחים: "המפגשים הללו מהווים זמן איכות בין הצעירים לוותיקים ומחזק את הקשר ביניהם.  התלמידים הלוקחים חלק ביוזמה ילמדו עד כמה חשוב לשמר את הקשר עם  המבוגרים, ילמדו ליזום מפגשים תכופים יותר עם הסבים והסבתות ויידעו להכיל להקשיב ולהיות סובלניים. הפרויקט הזה מתחבר לחזון בית הספר ליצירת חברת מופת המושתתת על ערכים של נתינה סבלנות וכבוד".

   

צילום: עיריית קריית מלאכי