שכונת כרמי הנדיב בקריית מלאכי: מהשכונות הטובות בישראל

שכונת כרמי הנדיב בעיר עלתה בדירוג השכונות הטובות למגורים מדירוג 3 לדירוג 5. הקפיצה בדירוג מתרחשת על רקע הבנייה החדשה בשכונה וכן העלייה באיכות החינוך, רמת החיים ורמת ההכנסה הממוצעת


על פי אתר מדלן, שכונת כרמי הנדיב בקריית מלאכי קפצה בדירוג השכונות הטובות בישראל. אתר מדלן למעשה עיבד את נתוני הלמ"ס לגבי הרמה הכלכלית-חברתית של השכונה בפרמטרים של רמת ההשכלה של התושבים וכן רמת ההכנסה, איכות החינוך ורמת החיים. 

השכונה, שנוסדה בשנת 2014 וחוותה בשנתיים האחרונות תנופת בנייה משמעותית, משלבת בתוכה קהילה צעירה והטרוגנית עם רמת מגורים גבוהה במחירים שפויים. בכך הצליחה השכונה למשוך לא מעט תושבים מתוך העיר אבל גם מערים אחרות כמו תל אביב, אשדוד, ראש העין ויבנה.

העלייה בדירוג השכונה מגיעה בין היתר ברקע פעילות רחבה של עיריית קריית מלאכי בשנים האחרונות להתחדשות עירונית וכן קידום החינוך בעיר כאשר מטרותיה העיקריות הן לשפר את רמת החיים של התושבים וכן לספק לילדי העיר שלל אפשרויות והזדמנויות בחינוך. פעילות זו הביאה לתנופת פיתוח וכן לעלייה משמעותית בנתוני החינוך והזכאות לבגרויות בעיר, בין היתר גם בשל  שיתופי פעולה נרחבים עם יחידות צבאיות ומוסדות אקדמיים.

ראש עיריית קריית מלאכי אליהו זהר: "הזינוק של שכונת כרמי הנדיב מוכיח את מה שידענו כבר קודם: קריית מלאכי מתפתחת במהירות מטאורית בכל קנה מידה – עירוני, אזורי וארצי. פעולותינו בכל תחומי החיים נראות היטב ומוכיחות את עצמן בשטח. נמשיך ונפעל למען תושבי קריית מלאכי בכל השכונות בעיר".  

 

צילום: עיריית קריית מלאכי